Geboren: de toolpreneur!

Geboorte-toolpreneur

Ze draagt een lang zwarte jas.
Is een jaar of 25.
Heeft lange blonde haren.
En in haar hand een enorme boodschappentas zonder inhoud.
Ongeduldig drukt ze een keer of 10 op de knop, maar pas na de 10e keer gaat de deur open.
En weg is ze.
Ik blijf vol verbazing nog even staan, tot de deur voor mijn neus langzaam dichtschuift.
Net op tijd spring ik uit de metro.

Nog heel even sta ik stil, denkend aan de ongeduldige vrouw, haal mijn schouders op en ga ook op pad.
In de weken erna kom ik nog regelmatig in de Amsterdamse metro en zie ik hetzelfde gebeuren: Mensen die overduidelijk vaker die metro nemen, drukken heel vaak ongeduldig op de knop om de deur open te maken.

Maar het gekke is, dat ding – die knop – wordt groen als je de deur kan openen.
Dus kijken en even het juiste moment afwachten, geeft zoveel meer rust en gegarandeerd resultaat en is net zo snel.

Analyseren wat kan

Van nature ben ik behoorlijk rustig.
En analytisch.
Als ik bijvoorbeeld een knop zie, of dat nu op de metro-deur of op een beeldscherm is, dan bestudeer ik die.
Ik kijk wat de bedoeling is.
Wat verwacht dat ding van mij of wat vertelt deze knop mij?

En een knop – om bij dat voorbeeld te blijven – die mij niet vertelt wat de bedoeling is, is voor mij een signaal dat het product niet heel goed is.
Vooropgesteld natuurlijk dat de knop herkenbaar is als knop.
En wat geldt voor metrotreindeurknoppen, geldt dus ook voor tools die wij als online ondernemers gebruiken.
Elke tool die ik je voorschotel bekijk ik ook op die manier.

Voorbeeld

Ik geef je een voorbeeld van een MindMap programma.
Op een wit blanco scherm stond de tekst My New Mindmap, in een blauw gekleurd vakje.

Die tekst kon ik aanpassen, dus dat was mooi.
Maar toen ik een takje wilde toevoegen aan de mindmap kon ik maar niet ontdekken hoe dat moest. Ik gaf Enter, ik drukte op de TAB toets en probeerde nog veel meer.

Uit eindelijk ben ik systematisch te werk gegaan en ontdekte dat de Insert toets voor mij een nieuw takje opende. Zo suf, wie gebruikt die knop nou nog??
Ik had mezelf een half uur gegeven om een mindmap te maken om deze tool eens uit te proberen.

Niet gelukt.
Dus heb ik de tool afgeschreven, omdat ik het niet intuitief en gebruiksvriendelijk genoeg vond.
Het kan natuurlijk dat je nu lichtelijk meewarig met je hoofd schudt en denkt dat ik compleet maf ben.
Maar blijf even bij me, het heeft een reden.

Waarom vind ik goed kiezen van tools belangrijk?

Simpel.

Jouw doel is om content te maken.

Als jij als online (startende) ondernemer achter je computer kruipt om een blog te publiceren of een serie geautomatiseerde mails wil maken of een image wil bewerken en voorzien van teksten, dan is het doel niet om een middagje te puzzelen achter je laptop.
Of nog erger, drie tools uit te proberen en dan te ontdekken dat er een vierde is die beter is.

Nee, je doel is om die mails of dat plaatje te maken.
En die selectie van tools kan ik voor je maken.

Net als er slechte stoelen of slechte spijkerbroeken bestaan, zijn er ook slechte tools.
Simpel.
En die wil je niet.
Toch?

Eigenlijk doe ik niets anders.
Mijn klanten krijgen toegang tot stap voor stap uitleg van tools, die ze helpen en die handig zijn.

En ik help bij het uitzoeken van wat nou echt nodig en past bij jou en jouw bedrijf, zodat je bedrijf als geoliede machine gaat draaien.
Dat laatste was het ontbrekende puzzelstukje.
HowTo hotspot is een middel om je doelen te bereiken als ondernemer, maar welke van de ruim 60 tools passen bij jou en je bedrijf?

Daar liet ik je alleen.
Maar nu niet meer.

Want….[tromgeroffel] de Toolpreneur is geboren.

Begin 2018 zag zij het levenslicht.
Als Toolpreneur help ik jou met de juiste toolkeuzes maken voor jouw bedrijf, het opstellen van een toolplan.
En als je het fijn vindt help ik je ook met de inrichting en implementatie.
Howto Hotspot is een van de middelen die ik daarbij inzet.

En hoe ik weet wat handig is?

Ik werk al meer dan 20 jaar om de ICT tools en te begrijpen wat degenen die er gebruik van maken nodig hebben om echt ondersteund te worden.
Soms is dat het bijspijkeren van kennis en vaardigheden van de gebruiker en soms is dat aanpassen of afschaffen van ICT tools.
En vaak zit de winst in het aanpassen van het proces, hoe er gewerkt wordt.
Daar help ik jou als vrouwelijke online ondernemer bij, analyseren en dan systematiseren en ondersteunen met de juiste tools.

Wil jij wel eens weten wat dat betekent, 1 op 1 met mij werken?

Klik hier om een virtueel kopje koffie te drinken en te bespreken hoe jij slimmer kan werken met een toolplan.

Geef een reactie
*
*