mailblue

Het belang van e-mailmarketing

Wil je je onderneming verder uitbreiden? Of sta je net in de startblokken en wil je het graag in één keer goed doen? Dan is het van belang dat je je verdiept in e-mailmarketing.

Dit is een laagdrempelige, maar erg effectieve manier om klanten aan je te binden en het contact met hen te onderhouden.

Dankzij e-mailmarketing verstuur je geautomatiseerde e-mails, die ervoor zorgen dat je bedrijf onder de aandacht blijft bij je klanten en dat vergroot de kans op een volgende aankoop!

Inhoud

Een mailtje hier, een mailtje daar

Wanneer iemand iets bij je koopt – of dat nu online of offline is – is het verstandig om zichtbaar te blijven. Vraag bijvoorbeeld naar de mening van de klant over jouw dienst of product en geef extra tips om het gebruik ervan te vereenvoudigen.

Klanten zullen terugkomen wanneer hun beeld over jouw bedrijf en/of product positief is. En terugkerende klanten zorgen natuurlijk voor extra omzet.

Om e-mailmarketing op te starten en eenvoudig te blijven uitvoeren, heb je een handig softwareprogramma nodig.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat MailBlue daar heel geschikt voor is. Niet alleen voor het versturen van e-mails, maar voor nog veel meer activiteiten. 

MailBlue; ideaal voor e-commerce

Ben jij een ondernemer met een eigen webshop? Dan kan MailBlue ontzettend handig zijn en veel voordelen opleveren voor jou en je onderneming. Dankzij dit softwareprogramma kun je aan de relatie met je klanten bouwen, behoud je het inzicht in terugkerende klanten én kun je verlaten winkelwagens herstellen.

75 Procent van de winkelwagens in webwinkels wordt namelijk verlaten. Dat betekent dat er heel veel potentiële klanten zijn, die uiteindelijk niet overgaan tot een daadwerkelijke aankoop. Omdat je wilt dat mensen wél afrekenen wanneer ze jouw webshop bezoeken, kun je dankzij MailBue ‘Cart Abandoned Reminders’ instellen.

Dit zijn herinneringen die automatisch verstuurd worden naar mensen die iets in hun winkelwagentje hebben geplaatst, maar nog niet hebben afgerekend. Misschien was iemand wel afgeleid of haastig, maar door zo’n geautomatiseerde herinnering te versturen vergroot je de kans dat iemand alsnog afrekent en klant wordt!

En wat dacht je van het tonen van aanbevolen producten in e-mails? Wanneer iemand iets koopt uit jouw webshop, is de kans groot dat hij of zij ook geïnteresseerd is in andere producten die je aanbiedt.

Dankzij Deep Data integratie kun je die aanbevolen producten gemakkelijk zichtbaar maken voor de klant. Zo maak je van eenmalige klanten wellicht levenslange klanten. En dat wil je, want daardoor gaat je bedrijf groeien.

Stay in the picture

Een andere manier om in contact te blijven met je klanten, is door regelmatig iets van je bedrijf te laten horen. Dit kun je ook per e-mail doen. Maak persoonlijke, geautomatiseerde e-mails, die verstuurd worden naar mensen die iets in jouw webshop bestellen.

En beloon je trouwe klanten met leuke kortingen of acties! Met MailBlue krijg je gemakkelijk inzicht in herhaalaankopen, specifieke aankopen en orderwaarde.

Dat maakt het makkelijker én leuker om relevante aanbiedingen of beloningen uit te delen aan je meest loyale klanten!

Verder wordt after-sales service ook direct gemakkelijker met het gebruik van MailBlue. Stuur je klanten bijvoorbeeld meer informatie over het product of de dienst die zij bij jou gekocht hebben.

Hiermee toon je servicegerichtheid én krijgen klanten een positieve indruk van jouw bedrijf.

Klanten die positief zijn, zijn tevreden. En klanten die tevreden zijn, zullen hoogstwaarschijnlijk terugkomen. Verstuur daarom de juiste e-mails op de juiste momenten en segmenteer eenvoudig op bezochte pagina’s, gekochte producten of specifieke data, zoals locatie of geslacht.

Dankzij MailBlue is dat allemaal mogelijk.

mailblue e-mailmarketing

Ben jij een online ondernemer?

Bovengenoemde voordelen gelden voor vrijwel alle ondernemers. Maar wist je dat je vooral als online ondernemer enorm profijt kunt hebben van een alles-in-een e-mailmarketing softwareprogramma als MailBlue?

Je kunt er namelijk mee bouwen aan een mailinglijst, maar ook e-books, brochures of herinneringen voor webinars mee versturen. En wat dacht je van opvolgende e-mails nadat iemand een (online)cursus of workshop bij jou gekocht en gevolgd heeft? Dankzij de handige drag-en-drop functie die MailBlue heeft, kun je zonder technische kennis de mooiste en meest aantrekkelijke nieuwsbrieven creëren.

Ik heb gemerkt dat de mogelijkheden eindeloos zijn met MailBlue en dat het écht een hele goede investering is voor elke ondernemer. Het is bovendien handig voor inschrijvingen, want zonder effectief inschrijfformulier bereik je geen inschrijvingen.

Hoe beter en gebruiksvriendelijker het formulier, de te meer conversie. En dat leidt automatisch tot meer (potentiële) klanten op je mailinglijst. Daarnaast kun je alle contactmomenten automatiseren, zodat je van contacten klanten maakt, zonder dat je handmatige handelingen hoeft te verrichten.

En heb je al een mooie landingspagina gebouwd voor je onderneming? Zo niet, dan kun je MailBlue daar ook voor gebruiken. Drag-en-drop en creëer binnen enkele stappen een aantrekkelijke landingspagina die ervoor zorgt dat mensen zich aan jouw bedrijf zullen binden. Je hebt niet eens een eigen website nodig om landingspagina’s te creëren via MailBlue!

Vind je dit allemaal nogal overweldigend en weet je niet goed waar je moet beginnen? Met de MailBlue Academy kan een kind de was doen en wordt alles stap voor stap aan je uitgelegd. Op die manier kun jij ook het beste uit je bedrijf halen en de meeste trouwe klanten aan je binden met behulp van MailBlue.

Business-to-business; MailBlue helpt met zaken doen!

Werk je niet direct met klanten, maar is jouw onderneming juist gericht op bedrijven? Ook daarbij komt MailBlue goed van pas. Het is dé manier om aan een krachtige lead generatie én opvolging te werken, want MailBlue heeft een super effectief CRM-systeem.

 


Zo verzamel je alle relevantie informatie voortaan op één plek en hoef je geen tijd meer te verspillen aan het terugzoeken van e-mails, visitekaartjes of afspraken. Hoe minder jij daarmee hoeft bezig te zijn, des te meer tijd er overblijft voor het verhogen van je productiviteit en het laten groeien van je onderneming!

Dankzij de CRM module en marketing automation doe je niet alleen aan e-mailmarketing, maar haal je ook alles uit jouw leads én kun je de conversie duidelijk en overzichtelijk maken in de rapporten die je met MailBlue opstelt. Hoe meer verkoop door middel van persoonlijke, relevante e-mails, des te succesvoller je bedrijf zal worden.

En des te meer plezier je zult (terug)vinden in het ondernemerschap! Ondernemen is een vak apart, heus. Maar je mag het jezelf gerust wat makkelijker maken door zo’n handig programma als MailBlue te gebruiken. Ik kan erover meepraten, want ik gebruik het zelf ook met veel plezier én succes.

Aan de slag met MailBlue Academy

In de MailBlue Academy vind je handige trainingen die jou als onlineondernemer leren hoe je alles uit dit gebruiksvriendelijke, effectieve softwareprogramma haalt. Leer alles over het aantrekken van bezoekers, het verhogen van het aantal inschrijvingen op jouw website en het verkopen van (extra) producten of diensten, dankzij geautomatiseerde e-mails.

Als ondernemer wil je je binden aan je klanten en met MailBlue is dat mogelijk. Maar dankzij de MailBlue Academy weet je nog beter wat je te doen staat en hoe je dit kunt uitvoeren.

De MailBlue Academy kan gebruikt worden door alle klanten van MailBlue.

Zodra je een abonnement neemt, krijg je automatisch, gratis toegang tot de Blue Academy en kun je direct aan de slag! De online leeromgeving is overigens opgesplitst in drie niveaus: basis, intermediate en expert. Op die manier blijft de informatie op ieder niveau relevant voor iedereen.

MailBlue Academy bevat informatie over de volgende thema’s:

  • Lijstgroei
  • Marketing funnels creëren
  • Klantprofielen bepalen
  • Segmenteren van je doelgroep
  • Contentmarketing optimaliseren
  • E-commerce e-mails opstellen
  • Leads opwarmen en er klanten van maken
  • Landingspagina’s bouwen
  • Facebookadvertenties opstellen
  • Funnel reviews
  • Producten lanceren
  • Marketingstrategie automatiseren
  • De MailBlue prijzen (en 14 dagen gratis uitproberen!)

Gratis uitproberen

Ga je voor een Lite, Plus of Professional abonnement? Voor een klein bedrag per maand (vanaf 9 euro!) maakt MailBlue ontzettend veel mogelijk. Eerst gratis uitproberen? Dat kan! Vul jouw gegevens in en test MailBlue 14 dagen gratis!

Zo weet je zeker of het iets voor jou is. Als je het mij vraagt is het een heel fijn e-mailmarketingprogramma om mee te werken, maar ik begrijp het heel goed als je dit liever zelf bepaalt. Maak daarom gebruik van de actie en ontdek alle voordelen die MailBlue te bieden heeft!

 

Overstappen is geen excuus, maar juist een reden

Ben je momenteel al gebonden aan een ander e-mailmarketing softwareprogramma? Geen probleem. Dit hoeft geen excuus te zijn, want MailBlue helpt je graag met het maken van die overstap van je vorige aanbieder naar hen.

Al jouw gegevens, contacten, lijsten, tags en aangepaste velden kunnen namelijk geïmporteerd worden. Zo heb je al je gegevens en informatie direct bij de hand wanneer je met MailBlue start. Overigens staat de klantenservice van MailBlue voor je klaar om je vragen te beantwoorden. En dat allemaal in het Nederlands.

Wel zo gemakkelijk! Besluit je over te stappen naar MailBlue, dan krijg je bovendien toegang tot de MailBlue Academy & Starterstraining, voor een supersnelle start.

Meer weten?

Wil je meer weten over MailBlue als bedrijf, over de software of heb je andere vragen? Download de brochure via de website of neem vrijblijvend contact op met de klantenservice.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *