Twijfel je over de social media planner, Recurpost? Lees dit review artikel en ontdek wanneer het voor jou de beste tools is om jouw social media berichten in te plannen.
Maar ook als je nog geen idee hebt welke social media planner het beste bij jou past, is dit artikel interessant.
Conclusie na review Recurpost:
Probeer het gratis
Wat is recurpost?
Recurpost is een online social media planner. Het is online software – je hoeft het niet te downloaden op je laptop – waarmee je op verschillende social media kanalen posts kan inplannen.
De social media kanalen die ondersteund worden zijn Facebook (profiel, pagina’s en groepen), LinkedIn (profiel en bedrijfspagina’s), twitter, Instagram (via app) en Google My business. Pinterest is in ontwikkeling.
Om Recurpost te kunnen gebruiken moet je een account maken. Met een gratis account kan je heel goed uitproberen of het voor jou een goede social media tool is.
Wil je weten welke andere social media planners er zijn? Kijk dan even in de kennisbank van howtohotspot. En in dit artikel vergelijk ik een 9 verschillende social media planners met elkaar.
Welke functies zijn belangrijk voor een social media planner?
Voordat we in detail naar Recurpost kijken, zet ik eerst een aantal belangrijke functies voor een social media planner op een rijtje.
- Plannen op jouw social media kanalen
Volgens mij is de allerbelangrijkste functie voor een social media planner dat die de juiste social media kanalen ondersteunt. Dat zijn dus de kanalen waar jij actief bent of jouw klanten actief zijn. - Een tweede belangrijke functie is de mogelijkheid om zogenaamde posting schema’s te kunnen maken, bij voorkeur per social media kanaal.
- Verder is het ook handig om overzicht te houden over de posts die je hebt ingepland, zowel in de toekomst als die al geplaatst zijn.
- En een vierde functie is dat je inzicht hebt in de prestaties van je berichten. Welke doen het het beste, wat zijn de beste tijden om te posten, enz.
- Content kunnen verzamelen uit allerlei bronnen, via bijvoorbeeld RSS feeds, bespaart veel tijd. Curated content is in dan ook vaak beschikbaar met betaalde abonnementen.
- Evergreen content kunnen plannen bespaart enorm veel tijd. Het betekent dat je berichten een keer inplant en dat ze vaker gepubliceerd worden, volgens het schema dat jij hebt gemaakt.
- Om je social media content zo effectief te kunnen managen, is het ook belangrijk dat je inzicht krijgt in de statistieken van je posts. Welke presteren goed en welke minder, met die informatie kan je posts vaker herhalen of aanpassen om beter te presteren.
Waarom Recurpost gebruiken een goed idee is
Recurpost bespaart je enorm veel tijd bij het plannen van social media berichten. Je maakt posts in bulk en plant ineens voor een paar weken berichten. Niet alleen op Facebook, maar bijvoorbeeld ook op LinkedIn of Google MijnBedrijf.
De optie om berichten herhaald te publiceren – evergreen content-, maakt het je ook nog eens gemakkelijk om je content bij meer mensen onder de aandacht te brengen. Immers, lang niet iedereen ziet jouw bericht als je het een keer post op social media. En deze functie is meestal onderdeel van een abonnement.
Je houdt overzicht met de handige functie waarin je een maand lang vooruitgeplande social media berichten kan bekijken. En zo nodig dus aanpassen.
En de prijs is heel vriendelijk, zeker in vergelijking met andere social media management tools met vergelijkbare functies.
Sterke punten van Recurpost
Ik heb het hierboven al een beetje verklapt. De sterke punten van Recurpost heb ik hieronder voor je toegelicht. Ik kijk hierbij naar hoe uitgebreid de mogelijkheden zijn en hoe gemakkelijk je de software kan (leren) gebruiken.
In demo-video bij #5 Hoe werkt Recurpost? laat ik je zien hoe Recurpost werkt. De sterke punten van deze social media planner zie je hierin dan ook terug.
Gebruiksvriendelijkheid
Het is erg eenvoudige te gebruiken en te beheren. Recurpost is erg flexibel en geeft ruimte om allerlei zaken te fine-tunen, ook voor posts die al langer gepubliceerd worden.
LinkedIn posts zonder Recurpost vernoeming
Hieronder valt voor mij ook dat posts die via Recurpost gepost worden op LinkedIn, worden onder je eigen naam gepost. Voorheen werd altijd vermeld dat Recurpost de post gepubliceerd had. Dit is goed voor je credits op LinkedIn.
Bibliotheek van berichten – Evergreen
In Recurpost kan je verschillende bibliotheken aanleggen met daarin meerdere berichten. Een bibliotheek kan je handmatig vullen of je laadt in een keer in bulk een serie berichten. Bibliotheken kunnen ook via een Feed gevoed worden met posts (betaalde feature).
Het idee van de bibliotheken is dat je posts meerdere keren kan posten, zogenaamde evergreen content.
Posting-schema
Superpraktisch is het schema dat je per social media kanaal kan aanmaken. Per kanaal kan je posts op andere dagen en tijden laten posten. Je voegt met gemak een tijdstip toe, verplaatst het door te slepen of verwijdert een tijdstip je dat wil.
Per bibliotheek kan je aangeven wanneer de posts gepubliceerd moeten worden op welk social media kanaal. Elke library heeft een eigen kleur, zodat je gemakkelijk overzicht houdt.
Overzicht ingeplande berichten (future schedule)
Met een hele serie berichten in diverse bibliotheken is het wel praktisch om overzicht te houden over wanneer welke post geplaatst gaat worden.
De optie Future Schedule maakt dat heel eenvoudig. En je kan gemakkelijk aanpassingen doen als je daar behoefte aan hebt.
Bulk upload
Het is mogelijk om meerdere berichten ineens te uploaden naar Recurpost, als je bijvoorbeeld je berichten in een Excel bestand hebt klaargezet. Of als iemand anders voor jou posts maakt, is deze functie ook erg handig.
Statistieken
De statistieken zijn redelijk basaal, maar wel degelijk heel informatief. Je kan zien welke posts jouw top posts zijn, zodat je die content kan uitbreiden of nog een keer extra aanbieden. Ook krijg je inzicht in welk social media kanaal het beste werkt voor jouw doelgroep.
Hoe werkt Recurpost?
Recurpost zelf ontdekken?
Probeer het gratis
Conclusie: aan de slag met Recurpost!
Recurpost is een gebruiksvriendelijke en gemakkelijk te gebruiken social media planner met veel functies. Met de gratis versie kan je een goede start maken.
Maar als je posts met video wil inplannen en gebruik wil maken van curated content, is het Small abonnement wel heel handig.