How to Hotspot logo How to Hotspot logo

Hulp bij tools kiezen en automatiseren

  • Home
  • Online Marketing
    • E-Mailmarketing
    • Social media marketing
    • Website
  • Content creatie
    • Afbeeldingen
    • Video
    • Audio
    • Presentaties
  • Slimmer werken
    • Productiviteit
    • Automatiseren
    • Remote samenwerken
    • Financiën
  • Meer
    • Tool Vergelijkingen
    • Tool Reviews
  • Mijn Bookmarks
    • Leden inlog
Lezen: Hoe verhoog je de omzet op je online webshop?
Delen
  • Aanmelden
Bekendmaking
Hulp bij tools kiezen en automatiserenHulp bij tools kiezen en automatiseren
Font ResizerAa
Vinden
Heb je al een account? Aanmelden
online webshop
Reviews

Hoe verhoog je de omzet op je online webshop?

Laatst bijgewerkt: apr 2024
Reviews
11 min lezen
Delen
4.3 Glorify bespaart elke webshopeigenaar enorm veel tijd
Conclusie
Probeer Glorify zelf

Je online webshop laten groeien, wie wil dat niet? Je wilde niet voor niets een webshop beginnen.

Inhoud
Webwinkel starten? Vergeet dit nietWat heeft elke succesvolle online webshop nodig?De tool voor elke online webshop is...🥁Waarom zou je Glorify gebruiken?Zijn er ook nadelen aan Glorify?Canva vs GlorifyGeef ook je online webshop een boost

En wat een werk heb je al gedaan. Na onderzoek naar hoe je een succesvolle webwinkel start, ben je ijverig aan de slag gegaan.

Je online webshop inrichten was een hele klus. De opzet maken voor jouw succesvolle webwinkel, producten kiezen die goed verkopen en bij jou passen, producten toevoegen met een goede beschrijving en afbeelding en zorgen dat het bestellen en betalen een fluitje van een cent is. 

Webwinkel starten? Vergeet dit niet

Eén van de eerste zorgen bij het starten van een online webwinkel is vaak de techniek. Je wil immers zorgen dat klanten je producten kunnen kopen.  Maar de marketing om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw webshop te krijgen heeft je volledige aandacht nodig. Goede marketing voor je webwinkel is heel erg noodzakelijk, maar daarmee ben je er niet. Want misschien heb je het wel gemerkt. Meer bezoekers in je webshop betekent niet automatisch meer omzet.

Meer lezen

Ondernemen op een effectieve en efficiënte manier? | De meest krachtige tools om te ondernemen voor jou op een rijtje
De Alles-in-één Tool Voor Content Creatie -Simplified Review!
[Review] Active Campaign ook de beste e-mailmarketing tool in 2021?

Wat heeft elke succesvolle online webshop nodig?

In een succesvolle online webshop zijn de productafbeeldingen heel belangrijk om je bezoeker te verleiden om een aankoop te doen. Dus je conversie verhogen en groeien met je webshop, dat is waar het om draait.

En ik heb een supertool gevonden waarmee jij uren tijd bespaart. Het biedt een toffe combinatie om krachtige afbeeldingen voor je marketing te maken en heel aantrekkelijke productafbeeldingen. 

Als ik je dan ook vertel dat het heel gemakkelijk is in het gebruik. En dat je heel eenvoudig een ontwerp omzet naar meerdere formaten, zodat je één keer een ontwerp maakt en met een paar kleine aanpassingen een Instagram post, een story en een LinkedIn bericht maakt.  

En alsof dat niet genoeg is, het is helemaal gratis te gebruiken. 

via GIPHY

De tool voor elke online webshop is...🥁

Glorify !

Glorify is helemaal optimaal voor e-commerce. Het maakt niet uit of je fysieke producten, digitale producten of diensten verkoopt. Je kan het voor elk type gebruiken.

Het doel is simpelweg om je te helpen meer klanten te krijgen en je omzet te verhogen.

Waarom zou je Glorify gebruiken?

Glorify maakt het jou als webshopeigenaar heel gemakkelijk. Je maakt eenvoudig productafbeeldingen die je in je webwinkel en in je marketing kan gebruiken. Hieronder vind je alle voordelen op een rijtje.

✅ Glorify heeft de beste templates
Kies uit de grote bibliotheek van templates (ofwel sjablonen) die template die bij jouw product of dienst past. Pas de kleuren en de afbeelding aan en je bent in heel korte tijd klaar om de afbeeldingen te delen met de wereld.

Wil je nog sneller? Kies dan uit de templates met een bundel; een serie templates in verschillende maten die je in een handomdraai aanpast

✅ Binnen één project afbeeldingen maken van verschillende formaten. Met de resize functie maak je een ontwerp. Dat ontwerp maak je vervolgens heel simpel met resize in verschillende formaten. Elk formaat wordt een andere pagina in versie 2.0.  En in versie 3.0 kan je dat zelfs binnen één enkele canvas houden.

✅ Je eigen brandkit in Glorify
Voeg je eigen huisstijl kleuren, logo en lettertypes toe aan Glorify en je hele marketing en webshop houden dezelfde uitstraling

✅ Achtergrond van afbeeldingen verwijderen in Glorify
Zelfs in de gratis versie kan je met één klik de achtergrond van foto’s verwijderen, zodat je je eigen achtergrond kan toevoegen

✅ Mock-up scenes in Glorify zijn fantastisch
Alleen al voor de mock-up scenes is Glorify de moeite waard. Voor de meest uiteenlopende producten vind je mock-ups terug en het is kinderlijk eenvoudig om ze te bedienen.

✅ Tekentool is heel handig
In Glorify kan je zelf tekenen. Lijnen, pijlen, rondjes, onderstrepen, het kan allemaal met gemak in je eigen huisstijl kleuren. Niet zoeken, maar zo beschikbaar.

✅ Teamwork in Glorify
Werk je met een klein team? In Glorify kan je met maximaal 3 personen aan de designs werken in de gratis versie.

✅ Organiseer je projecten in mappen (folders)
Dat is erg handig, omdat al je ontwerpen goed georganiseerd zijn. Je raakt niets meer kwijt 🙂

✅ Maak je eigen blobs in Glorify
Dit vind ik een leuke, unieke feature van Glorify. Je kan blobs toevoegen aan je ontwerp, maar dat niet alleen, je kan ze helemaal zelf vormgeven.

✅ Direct fouten of problemen terugkoppelen aan het team van Glorify
Misschien niet direct iets waar je aan denkt, maar je kan met een knopje een screenshot maken en direct feedback sturen aan het team van Glorify. Ze vragen om een paar velden in te vullen, zodat ze Glorify beter kunnen maken. Ik vind dat tof.

Zijn er ook nadelen aan Glorify?

Tot nu toe heb ik niet veel nadelen ontdekt. Maar een paar zaken zou je lastig kunnen vinden. Ik noem ze hieronder.

  • Het is een tool in ontwikkeling, dus met enige regelmaat is er onderhoud. Persoonlijk vind ik dat niet echt problematisch, omdat het lang van tevoren wordt aangekondigd.
  • Als je team groter wordt, moet je upgraden en dat is voor minimaal 5 gebruikers. Dus heb je een heel succesvolle online webwinkel, dan is een investering gevraagd. Maar dan verdien je ook meer 🙂
  • Het aantal downloads in de gratis versie is maximaal 5 per maand. Dus heb je meer downloads nodig dan moet je wachten of upgraden. Goed plannen dus, of upgraden.

Canva vs Glorify

Waarschijnlijk ben bekend met de ontwerptool Canva. Ook daar kan je enorm veel mee doen. Toch zijn er nog belangrijke verschillen. En juist omdat Canva zo bekend is, vergelijk ik beide tools met elkaar.

Overzicht over je ontwerpen & REsize

Als je Canva meerdere pagina’s binnen een ontwerp maakt, hebben die allemaal dezelfde afmeting. In Glorify kan je op elke pagina een ander formaat maken, zodat je voor een productlancering een hele serie ontwerpen kan maken binnen één ontwerp. Dat komt, omdat je in Glorify werkt met projecten. 

🏆Glorify wint dit topic

Gratis foto’s

Canva heeft veel meer gratis foto’s. Glorify biedt alleen Pexels. De andere kant is dat je voor jouw online webshop waarschijnlijk vooral werkt met je eigen productfoto’s. Dus hoe erg is het?

🏆Maar eerlijk is eerlijk, gratis foto’s zijn fijn, dus Canva wint dit 

Ontwerpen downloaden

Canva heeft wat meer opties dan Glorify om je ontwerpen te downloaden. (Transparante) PNG, JPG, SVG en PDF zijn de download-opties in Glorify.  Canva bied je iets meer opties, zoals animated gifs en video’s. 

🏆Canva wint dit. 

Mock-ups maken

Canva en Glorify bieden mock-ups aan. Dat betekent dat je je eigen afbeelding heel gemakkelijk plaatst in foto van een mok, T-shirt of laptop. De software zorgt voor het resizen, daar hoef je niets voor te doen. Zijn er verschillen tussen beide tools?

De mogelijkheden in Glorify zijn veel uitgebreider dan in Canva. Voor jou als eigenaar van een online webshop is dat natuurlijk heel interessant. 

🏆 Glorify wint dit topic

Achtergrond verwijderen van foto’s

In beide tools kan je de achtergrond van foto’s verwijderen. Glorify biedt het gratis aan met een maximum van 10 per maand. Canva Pro is nodig om in Canva de achtergrond van je foto’s te verwijderen en dat is niet gratis. 

🏆Het verschil is klein maar ook hier wint Glorify.

Gebruiksvriendelijke tool

Zowel Canva als Glorify zijn gebruiksvriendelijk. Het voordeel van Glorify vind ik dat de schermen minder vol zijn dan van Canva. Het heeft minder opties en integraties met allerlei andere tools. Veel van die opties heb je niet nodig in je online webshop.

Maar grote plus van Glorify: je kan je ontwerpen in lagen opbouwen, zodat je meer controle hebt over wat je aanklikt en aanpast. Dat kan in Canva niet, in elk geval niet zodat je lagen onzichtbaar kan maken en alleen in één bepaalde laag werken.

🏆Glorify is rustiger en overzichtelijker dus wint wat mij betreft.

Overal is Glorify 🏆 de winnaar als je vooral afbeeldingen in je webshop en op social media wil delen. Je kan gemakkelijk een hele serie afbeeldingen maken, zodat je de uitstraling in je webwinkel en op social media gelijk houdt. En zonder dat het je uren tijd kost.

Wil je echt meer met video? Dan adviseer ik je om Canva eens uit te proberen. Glorify werkt nog aan video, dus houd ze wel in de gaten 🙃

Geef ook je online webshop een boost

In een paar tellen maak je een account aan op Glorify. En je kan meteen aan de slag om jouw productafbeeldingen op te laten vallen tussen die van je concurrenten.

Conclusie
Glorify bespaart elke webshopeigenaar enorm veel tijd 4.3
Gebruiksgemak 4,5
Prijs 5
Toegevoegde waarde (webshops) 4,5
Goed Snel meerdere mockups van je product maken Samenhang in je productafbeeldingen Enorm veel templates om uit te kiezen
Slecht Misschien wel te veel templates om uit te kiezen :-)
Samenvatting
Bespaar enorm veel tijd bij het maken van productafbeeldingen en mock-ups. Bovendien is het heel gemakkelijk om alle afbeeldingen in eenzelfde stijl te houden.
Probeer Glorify zelf
Deel dit artikel
LinkedIn E-mail Kopieer link
Wat denk je?
Love0
Sad0
Happy0
Surprise0
Sleepy0
DoorMirjan
Volg:
Ik help ondernemers met een allegaartje aan online tools met het opzetten van een ICT strategie die past bij hun missie, visie en doelen en bij het selecteren en implementeren van de online tools in hun business, zodat online tools hun business effectiever ondersteunen en het uitbesteden en automatiseren veel gemakkelijker wordt.
Vorige artikel beste google analytics alternatief Wat is het beste alternatief voor Google Analytics?
Volgende artikel De beste CRM software voor ZZP-ondernemers

Volg mij

Vind me op deze social media
InstagramVolg
YoutubeSchrijf je in

Registreer je nu

Krijg nu toegang tot alle artikelen

Meld je hier aan

Populair Nieuws

aandacht trekken op een leuke manier
Afbeeldingen
6 Gratis tools voor animated GIFs. Wat zijn dat? Lees het hier
Cloud opslagdienst
ProductiviteitVergelijkingen
De beste cloud-opslagdienst voor VA’s en online ondernemers (review)
34 sites met gratis foto's
Afbeeldingen
34 Sites met supermooie gratis afbeeldingen
hoe-automatiseer-je-in-5-stappen
Automatiseren
Hoe je in 5 stappen je bedrijf automatiseert

Misschien vind je dit ook leuk

Business toolsProductiviteitReviews

Eagle File Organizer

Mirjan
Mirjan
26 januari 2025
snellere-computer-onetab
ProductiviteitReviews

Een snellere computer met OneTab

Mirjan
Mirjan
16 november 2023
blog image review ixl hosting
ReviewsWebsite

Review iXL hosting 2019: Beste webhosting in Nederland

Mirjan
Mirjan
16 november 2023
How to Hotspot logo How to Hotspot logo

Informatie

  • Privacy statement
  • Contact
InstagramVolg
YoutubeSchrijf je in
© 2018 – 2025 How To Hotspot. Alle rechten voorbehouden.
How to Hotspot logo
Welkom terug!

Log in met je account