Je online webshop laten groeien, wie wil dat niet? Je wilde niet voor niets een webshop beginnen.
En wat een werk heb je al gedaan. Na onderzoek naar hoe je een succesvolle webwinkel start, ben je ijverig aan de slag gegaan.
Je online webshop inrichten was een hele klus. De opzet maken voor jouw succesvolle webwinkel, producten kiezen die goed verkopen en bij jou passen, producten toevoegen met een goede beschrijving en afbeelding en zorgen dat het bestellen en betalen een fluitje van een cent is.
Webwinkel starten? Vergeet dit niet
Eén van de eerste zorgen bij het starten van een online webwinkel is vaak de techniek. Je wil immers zorgen dat klanten je producten kunnen kopen. Maar de marketing om zoveel mogelijk bezoekers naar jouw webshop te krijgen heeft je volledige aandacht nodig. Goede marketing voor je webwinkel is heel erg noodzakelijk, maar daarmee ben je er niet. Want misschien heb je het wel gemerkt. Meer bezoekers in je webshop betekent niet automatisch meer omzet.
Wat heeft elke succesvolle online webshop nodig?
In een succesvolle online webshop zijn de productafbeeldingen heel belangrijk om je bezoeker te verleiden om een aankoop te doen. Dus je conversie verhogen en groeien met je webshop, dat is waar het om draait.
En ik heb een supertool gevonden waarmee jij uren tijd bespaart. Het biedt een toffe combinatie om krachtige afbeeldingen voor je marketing te maken en heel aantrekkelijke productafbeeldingen.
Als ik je dan ook vertel dat het heel gemakkelijk is in het gebruik. En dat je heel eenvoudig een ontwerp omzet naar meerdere formaten, zodat je één keer een ontwerp maakt en met een paar kleine aanpassingen een Instagram post, een story en een LinkedIn bericht maakt.
En alsof dat niet genoeg is, het is helemaal gratis te gebruiken.
De tool voor elke online webshop is...🥁
Glorify !
Glorify is helemaal optimaal voor e-commerce. Het maakt niet uit of je fysieke producten, digitale producten of diensten verkoopt. Je kan het voor elk type gebruiken.
Het doel is simpelweg om je te helpen meer klanten te krijgen en je omzet te verhogen.
Waarom zou je Glorify gebruiken?
Glorify maakt het jou als webshopeigenaar heel gemakkelijk. Je maakt eenvoudig productafbeeldingen die je in je webwinkel en in je marketing kan gebruiken. Hieronder vind je alle voordelen op een rijtje.
✅ Glorify heeft de beste templates
Kies uit de grote bibliotheek van templates (ofwel sjablonen) die template die bij jouw product of dienst past. Pas de kleuren en de afbeelding aan en je bent in heel korte tijd klaar om de afbeeldingen te delen met de wereld.
Wil je nog sneller? Kies dan uit de templates met een bundel; een serie templates in verschillende maten die je in een handomdraai aanpast
✅ Binnen één project afbeeldingen maken van verschillende formaten. Met de resize functie maak je een ontwerp. Dat ontwerp maak je vervolgens heel simpel met resize in verschillende formaten. Elk formaat wordt een andere pagina in versie 2.0. En in versie 3.0 kan je dat zelfs binnen één enkele canvas houden.
✅ Je eigen brandkit in Glorify
Voeg je eigen huisstijl kleuren, logo en lettertypes toe aan Glorify en je hele marketing en webshop houden dezelfde uitstraling
✅ Achtergrond van afbeeldingen verwijderen in Glorify
Zelfs in de gratis versie kan je met één klik de achtergrond van foto’s verwijderen, zodat je je eigen achtergrond kan toevoegen
✅ Mock-up scenes in Glorify zijn fantastisch
Alleen al voor de mock-up scenes is Glorify de moeite waard. Voor de meest uiteenlopende producten vind je mock-ups terug en het is kinderlijk eenvoudig om ze te bedienen.
✅ Tekentool is heel handig
In Glorify kan je zelf tekenen. Lijnen, pijlen, rondjes, onderstrepen, het kan allemaal met gemak in je eigen huisstijl kleuren. Niet zoeken, maar zo beschikbaar.
✅ Teamwork in Glorify
Werk je met een klein team? In Glorify kan je met maximaal 3 personen aan de designs werken in de gratis versie.
✅ Organiseer je projecten in mappen (folders)
Dat is erg handig, omdat al je ontwerpen goed georganiseerd zijn. Je raakt niets meer kwijt 🙂
✅ Maak je eigen blobs in Glorify
Dit vind ik een leuke, unieke feature van Glorify. Je kan blobs toevoegen aan je ontwerp, maar dat niet alleen, je kan ze helemaal zelf vormgeven.
✅ Direct fouten of problemen terugkoppelen aan het team van Glorify
Misschien niet direct iets waar je aan denkt, maar je kan met een knopje een screenshot maken en direct feedback sturen aan het team van Glorify. Ze vragen om een paar velden in te vullen, zodat ze Glorify beter kunnen maken. Ik vind dat tof.
Zijn er ook nadelen aan Glorify?
Tot nu toe heb ik niet veel nadelen ontdekt. Maar een paar zaken zou je lastig kunnen vinden. Ik noem ze hieronder.
- Het is een tool in ontwikkeling, dus met enige regelmaat is er onderhoud. Persoonlijk vind ik dat niet echt problematisch, omdat het lang van tevoren wordt aangekondigd.
- Als je team groter wordt, moet je upgraden en dat is voor minimaal 5 gebruikers. Dus heb je een heel succesvolle online webwinkel, dan is een investering gevraagd. Maar dan verdien je ook meer 🙂
- Het aantal downloads in de gratis versie is maximaal 5 per maand. Dus heb je meer downloads nodig dan moet je wachten of upgraden. Goed plannen dus, of upgraden.
Canva vs Glorify
Waarschijnlijk ben bekend met de ontwerptool Canva. Ook daar kan je enorm veel mee doen. Toch zijn er nog belangrijke verschillen. En juist omdat Canva zo bekend is, vergelijk ik beide tools met elkaar.
Overzicht over je ontwerpen & REsize
Als je Canva meerdere pagina’s binnen een ontwerp maakt, hebben die allemaal dezelfde afmeting. In Glorify kan je op elke pagina een ander formaat maken, zodat je voor een productlancering een hele serie ontwerpen kan maken binnen één ontwerp. Dat komt, omdat je in Glorify werkt met projecten.
🏆Glorify wint dit topic
Gratis foto’s
Canva heeft veel meer gratis foto’s. Glorify biedt alleen Pexels. De andere kant is dat je voor jouw online webshop waarschijnlijk vooral werkt met je eigen productfoto’s. Dus hoe erg is het?
🏆Maar eerlijk is eerlijk, gratis foto’s zijn fijn, dus Canva wint dit
Ontwerpen downloaden
Canva heeft wat meer opties dan Glorify om je ontwerpen te downloaden. (Transparante) PNG, JPG, SVG en PDF zijn de download-opties in Glorify. Canva bied je iets meer opties, zoals animated gifs en video’s.
🏆Canva wint dit.
Mock-ups maken
Canva en Glorify bieden mock-ups aan. Dat betekent dat je je eigen afbeelding heel gemakkelijk plaatst in foto van een mok, T-shirt of laptop. De software zorgt voor het resizen, daar hoef je niets voor te doen. Zijn er verschillen tussen beide tools?
De mogelijkheden in Glorify zijn veel uitgebreider dan in Canva. Voor jou als eigenaar van een online webshop is dat natuurlijk heel interessant.
🏆 Glorify wint dit topic
Achtergrond verwijderen van foto’s
In beide tools kan je de achtergrond van foto’s verwijderen. Glorify biedt het gratis aan met een maximum van 10 per maand. Canva Pro is nodig om in Canva de achtergrond van je foto’s te verwijderen en dat is niet gratis.
🏆Het verschil is klein maar ook hier wint Glorify.
Gebruiksvriendelijke tool
Zowel Canva als Glorify zijn gebruiksvriendelijk. Het voordeel van Glorify vind ik dat de schermen minder vol zijn dan van Canva. Het heeft minder opties en integraties met allerlei andere tools. Veel van die opties heb je niet nodig in je online webshop.
Maar grote plus van Glorify: je kan je ontwerpen in lagen opbouwen, zodat je meer controle hebt over wat je aanklikt en aanpast. Dat kan in Canva niet, in elk geval niet zodat je lagen onzichtbaar kan maken en alleen in één bepaalde laag werken.
🏆Glorify is rustiger en overzichtelijker dus wint wat mij betreft.
Overal is Glorify 🏆 de winnaar als je vooral afbeeldingen in je webshop en op social media wil delen. Je kan gemakkelijk een hele serie afbeeldingen maken, zodat je de uitstraling in je webwinkel en op social media gelijk houdt. En zonder dat het je uren tijd kost.
Wil je echt meer met video? Dan adviseer ik je om Canva eens uit te proberen. Glorify werkt nog aan video, dus houd ze wel in de gaten 🙃
Geef ook je online webshop een boost
In een paar tellen maak je een account aan op Glorify. En je kan meteen aan de slag om jouw productafbeeldingen op te laten vallen tussen die van je concurrenten.