hoger in google

Lengte: 1500 woorden

Zoekwoorden:

  • hoger in google 590
  • hoger in google komen 320
  • website hoger in google 210
  • hoe kom ik hoger in google 140
  • hoger scoren in google 70
  • hoe kom je hoger in google 70

Doel: mensen informeren over hoe je bovenaan komt in Google. Hierbij verkeer doorsturen naar Winnen in Google van de IMU. Ook dit is een gratis e-book van IMU waarbij iemand precies kan lezen hoe hij/zij bovenaan in Google komt.

Affiliate linkje: https://howtohotspot.nl/goto/phoenix_winneningoogle/

Hoger in Google komen is een ware kunst geworden. Een kunst dat ook wel SEO wordt genoemd. SEO staat voor Search Engine Optimalization, oftewel zoekmachineoptimalisatie.

Het betekent dat je je website of webshop zodanig optimaliseert, dat deze goed vindbaar is in zoekmachines. De belangrijkste zoekmachine is Google.

Zorg je voor een goede SEO voor je website, dan kun je dat zien als een sterke fundering voor een huis. Het is de basis die nodig is om een succesvolle website op te zetten.

Een onderdeel hiervan is het gebruik van relevante zoekwoorden en zoektermen. Mensen die op internet op zoek gaan naar jouw product, vullen in zoekmachines bepaalde zoektermen in. Verkoop jij unieke sieraden, dan zal een potentiële klant waarschijnlijk ‘unieke sieraden kopen’ of ‘unieke sieraden bestellen’ invullen in een zoekmachine.

Het is belangrijk dat zulke termen terugkomen in de teksten op jouw website/webpagina’s. Doe je dit op de goede manier, dan kun je hoog scoren in de organische (gratis) zoekresultaten van Google. Winnen in Google, dat wil toch iedereen? 

Inhoud

Waarom is Google zo belangrijk?

Hoewel er meerdere zoekmachines zijn, is en blijft Google de grootste. Google wordt verreweg door de meeste internetters gebruikt. Daarom is het de meest aantrekkelijke zoekmachine om in te scoren. Hoger in Google komen betekent meer bezoekers naar je website krijgen.

Maar dat is niet het enige voordeel. Wanneer je meer bezoekers op je website krijgt, wordt de kans ook groter dat je je product en/of dienst verkoopt. Hierdoor zal je meer omzet krijgen!

Niet alleen in Nederland (met 94%), maar ook in de rest van de wereld is Google de meest belangrijke zoekmachine. Dit betekent dat je – door juist gebruik te maken van SEO en je vindbaarheid in Google – ook internationaal te werk kunt gaan. Je kunt er namelijk ook mensen vanuit andere landen mee aantrekken.

Staat je website hoger in Google, dan worden de mogelijkheden voor je bedrijf steeds groter. Wees je er wel bewust van dat je teksten in het Nederlands geen mensen in Italië of India zullen aanspreken. Dan zal je je website in het Engels (of tweetalig) moeten inrichten. Toch kan dat ook verwarrend werken. Denk daarom goed na wie je precies wilt bereiken.

Het vaststellen van je ideale doelgroep is heel belangrijk, omdat je dan pas kunt bepalen hoe je die mensen bereikt. De vraag ‘hoe kom je hoger in Google?’ wordt pas beantwoord wanneer je dat hebt uitgestippeld.

Waarom hoger in Google komen?

Komt je website hoger in Google, dan betekent dit dat mensen eerder naar jouw website gaan dan naar die van concurrenten. Dat is gunstig, vooral wanneer veel concurrentie is in de markt waarin jij opereert.  

Wist je dat je als bedrijf ook serieuzer genomen wordt wanneer je hoger in de zoekresultaten van Google eindigt? Je komt daar namelijk niet zomaar terecht. Wanneer dit je wel lukt (en we gaan je vertellen hoe dat moet) geeft dit aanzien. Internetters zullen jou of jouw bedrijf hierdoor sneller zien als een toonaangevende website, webshop of informatieverschaffer. En dat is wat je wilt bereiken! 

Hoe kom je hoger in Google?

Laten we overgaan op het echte werk: hoe kom je hoger in Google?

Sterke teksten

In eerste instantie is het belangrijk om na te denken over de teksten op je website. Deze moeten begrijpelijk, sterk en nuttig te zijn.

Maak teksten niet onnodig lang, alleen wanneer je echt relevante informatie te vertellen hebt. Dan kan een lange tekst wel nuttig zijn.

Maak onderscheid tussen actuele artikelen die op dit moment nuttig zijn voor bezoekers en artikelen die meer dienen als achtergrondinformatie.

Je hebt ze allebei nodig als je wilt overkomen als een betrouwbare website en ondernemer.

Voeg in al die teksten relevante zoektermen toe. Je weet wel: die zoektermen waar internetters op zoeken. Er zijn tools om uit te vinden op welke zoektermen veel gezocht wordt. Kies niet per se zoektermen die al veel gebruikt worden door andere websites, want daarmee onderscheid je je niet. Wanneer je op ‘keyword checker’ zoekt in Google, zal je websites vinden waarop je kunt uitzoeken welke zoektermen je het beste kunt gebruiken.

Titels, koppen en subkoppen

Wat ook belangrijk is om hoger in Google te scoren, is nadenken over de titels, koppen en subkoppen op je website. Zorg dat ze relevante zoektermen bevatten, maar ze verbeteren ook de leesbaarheid van teksten. Net zoals wij in deze tekst hebben gedaan, eigenlijk.

Zet je koppen en subkoppen voor de overzichtelijkheid altijd in verschillende headings: H1, H2, H3, enzovoort. Google herkent deze headings en zal ze bovendien weergeven bij het tonen van jouw website in haar zoekresultaten. Zo ziet een potentiële klant direct wat hij of zij voor tekst kan verwachten wanneer diegene op jouw websitelink klikt.

Linkbuilding

Heb je een tekst geschreven op je website? Zorg er dan voor dat de pagina’s een samenhangend geheel worden. Dit kun je doen door te linken van de ene pagina naar de andere pagina. Doe dit alleen waar het relevant is. Je wilt niet dat mensen snel wegklikken wanneer zij een van jouw teksten lezen.

Heb je wel een belangrijke verwijzing binnen je website, voeg die dan toe als link in de tekst. Ook relevante linkjes vanaf andere websites naar jouw website, helpen de ‘fundering’ te versterken en zorgt ervoor dat Google hem beter zal waarderen. Dit fenomeen noemen we linkbuilding. Zie het als een spinnenweb met meerdere draden (links), die samen zorgen voor een sterk web.

Afbeeldingen

Voeg je afbeeldingen toe aan je website? Dan hebben we hiervoor ook een goede tip. Zorg ervoor dat de titel van je afbeeldingen ook relevante zoektermen bevatten. In plaats van ‘foto1.jpg’ kun je hem beter ‘unieke-sieraden-armband.jpg’ noemen, als we het nog even over de webshop met unieke sieraden hebben.

Voeg ook een titel of alt-beschrijving toe aan de afbeelding, zodra je hem hebt geüpload op je website. In WordPress is dit bijvoorbeeld heel gemakkelijk door op de afbeelding te klikken en de instellingen aan te passen. Google waardeert dit in de ranking van je website, dus maak daar gebruik van. 

bovenaan in Google

Meer weten over hoger scoren in Google?  

Natuurlijk was dit slechts een voorproefje van de wereld van SEO. Als je echt alles wilt weten en het beste voor je website en/of bedrijf wilt, dan wordt het tijd om je verder te verdiepen in deze materie.

Daar kun je een cursus voor volgen (Meester in SEO bijvoorbeeld), maar het kan ook een stuk eenvoudiger. Zo heeft de IMU, Internet Marketing Unie, een heel interessant boek geschreven waarin alles over SEO wordt uitgelegd. Die informatie is niet ingewikkeld of lastig toe te passen, maar juist heel begrijpelijk en praktisch. Om mensen van het succes van hun methode te overtuigen, hebben de oprichters een gratis e-book ‘Winnen in Google’ uitgebracht. Dit kun je helemaal kosteloos downloaden.

En wil je niet meer in je uppie aanmodderen maar groeien in een warme community? Ga dan voor een lidmaatschap van IMU+. Niet meer alleen werken aan SEO, maar in een community met maandelijkse activiteiten en onder andere toegang tot alle cursussen van IMU.

Over de IMU

De Internet Marketing Unie bestaat al sinds 2010 en is sindsdien in Nederland toonaangevend op het gebied van SEO. Oprichters Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren gebruiken hun kennis, expertise en jarenlange ervaring om ondernemers te helpen om hoger in Google te scoren. Zij hebben al honderdduizenden succesverhalen tot stand gebracht door ondernemers tips te geven en hun trainingen te laten volgen.

De heren vertellen: “Een goede vindbaarheid is in onze ogen een onmisbaar fundament voor je online marketingstrategie. Een hoge positie in Google levert iedere maand weer gratis bezoekers (en dus leads voor je business) op. Je kunt dit zien als ‘virtueel vastgoed’: een goede plek met je toko in een drukke, online winkelstraat.” 

IMU ervaringen: wat anderen zeggen over Winnen in Google

Zoals je gelezen hebt, hebben Tonny en Martijn al ontzettend veel ondernemers geholpen om de vindbaarheid van hun website te verhogen. Hoger scoren in Google wil namelijk iedereen. We hebben een aantal reviews verzameld om het succes van de IMU te illustreren. 

Bedankt voor het boek en ook de persoonlijke benadering. Ik heb al diverse aanpassingen gedaan en tips gebruikt. Super!” – Sandra  

Ik heb mijn omzet dit jaar met 500% zien groeien dankzij de IMU!”- Yvo 

Yes, ik heb het boek gedownload. Dank voor de vele en waardevolle informatie die je geeft in je boek! Meer dan de moeite waard!” – Gery 

Download het gratis 'Winnen in Google' e-book! 

Ben jij klaar voor meer bezoekers, meer leads, (potentiële) klanten en meer omzet? Hoger scoren in Google klinkt misschien ingewikkeld, maar het is echt mogelijk. Ook voor jou! Je hebt alleen de juiste informatie en tips nodig.

Goed nieuws: die liggen binnen handbereik. Helemaal gratis! De IMU (Internet Marketing Unie) biedt haar e-book ‘Winnen in Google’ helemaal gratis aan. Hierin lees je over de meest praktische SEO-technieken die je direct kunt toepassen om hoger te scoren in Google. Je kunt dit e-book gratis downloaden om je website om te toveren tot een bezoekersmagneet en die toppositie in Google te veroveren.

 

Winnen in Google is de meest complete SEO-handleiding die je zal tegenkomen. Bovendien wordt hij continu vernieuwd, zodat hij de laatste SEO-trends en de nieuwste online-marketingtechnieken bevat. Waar wacht je nog op? Het wordt hoog tijd om te scoren!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *